Bon Moments procedure voor de leden
STAP 1
Jouw klant biedt bij de afrekening de bon met de QR-code (1) aan. De verantwoordelijke scant de QR-code met een smartphone. Vervolgens klikt die op de link die tevoorschijn komt.
(1) De nieuwe bons beschikken over een QR-code.
STAP 2
Het scherm toont de geldigheid van de bon. Indien de bon geldig (2) is, kan je deze verzilveren en toewijzen aan jouw zaak. Na het verzilveren ontvang je een e-mail (3) met het nummer en het bedrag van de bon.
(2) Als de bon geldig is, breng je de waarde van de bon in mindering van de totale rekening. Voor het saldo dat de klant nog dient te betalen, maak je een kasticket of een BTW-bon.
(3) Op heden gebruiken we het e-mailadres van de Mastercook. Verkies je een ander, geef het door via webmaster@mastercooks.be.
STAP 3
Je richt een factuur aan VZW The Mastercooks of Belgium voor het bedrag van de bon waarvan je het nummer hebt ontvangen. Vermeld altijd het bonnummer op de factuur.
Deze factuur met 0% BTW stuur je per mail naar treasury@mastercooks.be.
Facturatiegegevens: The Mastercooks of Belgium vzw, Kolonel Bourgstraat 105 A, 1140 Evere, BTW BE 0420 695 235
Er zijn 2 soorten bons. De fysieke (op papier gedrukte) bon en een digitale versie die per mail wordt verstuurd. Beide bons zijn voorzien van een QR-code en numerieke code. Indien deze kunnen voor 6 maanden verlengd worden mits ze nog niet de vervaldatum hebben overschreden.
Heel éénvoudig! Je opent de camera-app op jouw smartphone. Houd je apparaat zo vast dat de QR-code verschijnt in de zoeker in de Camera-app. Je apparaat herkent de QR-code en geeft een melding. Tik op de melding om de link te openen die bij de QR-code hoort. Vervolgens volg je de nodige stappen voor verzilvering.
Wanneer je de QR-code scant en er verschijnt een rood kruis over de waarde van de bon (zie afbeelding). Dan mag deze bon niet meer aangenomen worden.
Als je een bon verzilverd hebt, dan wordt er een automatische mail verstuurd waarin je het bonnummer en het bedrag van de bon terug vindt. Bedoeling is dat je voor dit bedrag een factuur maakt naar VZW The Mastercooks met vermelding van het bonnummer.
Als je de mail niet hebt gekregen, kijk dan eerst even in je SPAM folder. Indien je deze daar ook niet terugvindt, geef dan het emailadres door waarop je graag wil dat deze mail toekomt. Meld het juiste adres aan webmaster@mastercooks.be
Er kunnen enkele oorzaken zijn waarom je je zaak niet terugvindt in de lijst. Wanneer je zoekt achter je zaak, begin je met intikken in het voorziene venster, automatisch verschijnen er autosuggesties van zaken die deze letters bevatten. Zaak gevonden in autosuggestie klik dan op deze. Opgelet voor leden die meerdere zaken hebben, kan het zijn dat niet alle zaken zijn opgenomen. Kies dan voorlopig één van je zaken die wel vindbaar zijn en geef via webmaster@mastercooks.be de ontbrekende zaak(restaurant) door.
Check zeker ook of :
- Je de naam van jouw zaak correct hebt ingegeven?
- Of je nog actief lid van de Mastercooks bent?
Indien het niet mogelijk is om de bon te verzilveren, dan vragen we je een foto te nemen van de QR-code ook indien dit van de digitale bon betreft. Stuur deze door foto + vermelding waarom je deze bon niet kon verzilveren naar webmaster@mastercooks.be.
Zorg dat de foto voldoende scherp is en dat de numerieke code duidelijk leesbaar is .
Deze volgen nog de procedure van vroeger. Deze bons dienen opgestuurd te worden naar onze secretaris/penningmeester samen met factuur en of BTW-bon, kasticket.