La marque belge BRU® encourage à boire local
>> BRU® is het eerste merk dat mensen aanmoedigt om ook lokaal te drinken
>> #eetlokaaldrinklokaal
Lokaler eten raakt steeds meer ingeburgerd. Consumenten passen hun koopgedrag aan, restauranthouders hun menu’s. Vergeten groenten ‘van bij ons’ kennen een onmiskenbare heropleving, zowel thuis als op de buis. Maar wat met lokaal drinken?
Voor het gemak vergeten we vaak eventjes dat heel wat mineraalwaters van ver komen vooraleer ze hier geschonken en gedronken kunnen worden. En dat terwijl het zuiverste natuurlijk bruisend mineraalwater zowaar bij ons in de Belgische Ardennen natuurlijk lichtbruisend ontspringt! BRU® wil met haar “Eet lokaal. Drink lokaal”-campagne Belgen bewust maken om voor lokaal natuurlijk bruisend mineraalwater te kiezen.
Wil je nog meer weten, bezoek:
“Door in te spelen op een sterke maatschappelijke trend — de opkomst van de "Eet Lokaal"-beweging — is BRU® het allereerste merk dat Belgen bewust maakt van de noodzaak om ook lokaal te drinken,” zegt Charlotte Giroud, Marketing Manager bij BRU®. “Eigenlijk is dit een glasheldere boodschap naar consumenten toe: BRU®, als lokaal natuurlijk bruisend mineraalwater, exporteert haar water niet ver van haar bron. Met deze campagne bouwen me mee aan het noodzakelijke bewustzijn om vaker lokaal te consumeren”, vervolgt Charlotte Giroud.
Door lokaal te consumeren verklein je niet enkel je ecologische voetafdruk, je stimuleert er ook de lokale economie mee. Ondanks dat 75% van de Belgische consumenten al de voorkeur geeft aan voedingsproducten die in eigen land gemaakt zijn, en 40% van de Belgen al beseft dat lokaal kopen goed is voor het milieu, vertaalt zich dat niet altijd in hun mineraalwaterconsumptie*.